tisdag 4 oktober 2011

Grillen i mitt hjärta!

Har haft en helt vild dag! Jag som bara hade tänkt ligga hemma och läsa på prov och kolla oth!

Efter vår hårda gymnastiktimme med kondition och muskelstyrka så blev det mat. Gröt igen! Men som allttid äter jag bara sylt/soppa med gröt. Även denna gång! Slutar alltid äta gröten när sylten är slut. Går inte längre, det blir äckligt! Jam men iallafall... Rektorn , Pontus och Emli frågade om vi vill komma med och köpa Coca-Cola och så skulle man få en grill med! Vi trodde först att det var ett skämt eftersom vi fick reda på att grillarnas färg var rosa och limegrön. Men vi fattade nog allvaret snabbt! Så vi traskade nu iväg till R kiosken för  att köpa en massa grillar! De hade 3 grillar så jag , Isa och Lolli köpte varsin. Killarna blev utan ;) Dock var det ju skolan som skulle ha dem till Julshowen!

Jag och Isa bestämde oss för att hämta pengar (som vi hade hemma) och cykla till nästa R kiosk för att köpa varsin rosa. När vi kom dit sa de att de bara hade en kvar men jag köpte den iallafall. Vår plan var bra. Om den skulle vara rosa skulle den bli min och om den var limegrön skulle Isa ta den. Jag fick den för den var rosa!
Vi cyklade nu vidare och var påväg till Brändö, det är sjukt långt dit! Men vi ringde Lolli och hon sa att det finns en i Vöråstan också! Och dit var det bara ett x antal kvarter! När isa kom ut från Rkiosken var hennes leende brett! Hon hade också fått en rosa!

Med stora flin på läpparna besökte vi sedan Lolli som bor hos sin syster denna vecka! Sen minimani och sen hem!

Nu just har jag och Isa skruvatihop våra grillar <3 och pantat lite flaskor vid Siwa. För de ynka 5 och 85 vi fick in köpte vi smöööör! Så vi har käkat smörgåsar. Jag är mätt som en apa och behöver inte äta något på många timmar! uuuäkk!

Bilder på min älskling kommer inom kort! Tror den får agera ljus hållare eller något tills vidare! Grym inredningsdetalj ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar