fredag 14 oktober 2011

Elsas Mode

Vi ska ha läst en roman i skolan och skriva recenssion om den efter höstlovet. Först hade jag valt ut en ok som heter FUL. Började läsa den men den är så otroligt tungläst. Så när jag sprang mellan hyllorna i s-market idag fick jag syn på en som heter ELSAS MODE. Romanen är skriven av Sofi Fahrman.
Elsa har en blogg också som ni kan ta en titt på här!!! (senaste inlägg 2009)
När vi hoppade i bilen för att åka hem började jag läsa den och nu kan jag knappt slita mig! Den är så himla bra! tog 1 sida för mej att bara vilja läsa vidare och vidare.

Smakprov (baksidan av pocket boken):

 Under några hektiska månader har modegalna Elsa Gustavsson provat på sitt livs äventyr i New York. Nu sitter hon bedrövad på ett plan påväg hem till Sverige igen. En ensam kväll får hon en idé- Hon ska starta en modeblogg. Snart ägnar hon sin mesta av sin fritid åt Elsas Mode. Och det fungerar! Bloggen blir hennes inträdesbiljett till Stockholms glamourösa modecirkus. Elsa får gå på modevisningar, klubbarna kring Stureplan och överklassens fester i skärgården.
 Samtidigt är hon trots allt en tjugoettåring från Borås som inte är särskilt världsvan. Hon har en förmåga att säga fel sak till fel person, bli alldeles för berusad, och vill avslöja lite väl mycket om sitt vilda liv på Manhattan.
 Dessutom är Elsa väldigt svag för snygga killar. Inte minst Hugo Cornstedt- stans hetaste singel. Vilket ställer till med en del problem...


läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar