måndag 25 juli 2011

en tyst minut

Idag på jobbet så ringde vår arbetsgivare och sa att vi kan stänga av maskinerna kl 13 (finsk tid) och ta en tyst minut som resten av skandinavien för att hedra de som dött i Norge. Det är verkligen hemskt när sådana saker händer! Både på Utöya och inne i Oslo. Man fattar inte, inte så nära Finland och resten av Norden. Döds siffran är ju jätte hög! Hur kan någon klä ut sig till polis och sedan skjuta en massa ungdomar? Fattar inte killen att ungdomarna(som överlevde) inte kommer att lita på polisen mera? Deras tillit är borta! 


Själv blev jag livrädd när jag hörde att det hade bombats inne i Oslo, eftersom min morbror bor där. Men mamma ringde några minuter efter att jag hade hört nyheten och sa att han hade ringt till henne och mormor. Så som tur är han vid liv :) Men han var inte många kilometer ifrån när bomben utlöstes och han kunde tom höra den. Hemskt!
Men som tur är den som har ställt till med detta gripen! 
Dessa saker ska inte få hända, dessa saker händer bara på film. Men tyvärr... 



Mina tankar finns hos er <3

Hoppas även ni där hemma har kommit ihåg den tysta minuten idag, och att ni har skänkt en tanke till Norge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar