lördag 26 november 2011

Granat äpple och turkisk yoghurt

Fick in ett litet tips om att jag skulle tipsa om lite nyttiga godsaker och hur jag gör dem. Detta är något som jag kanske skulle kunna börja med lite nu som då. Sätta in lite bilder och sånt!
Här ner ska jag börja med att tipsa om något som jag tycker är otroligt gott och nyttigt!

Ibland när jag vill unna mig något lite extra, ganska nyttigt och sådant. Brukar jag blanda granatäppel med turkisk yoghurt. Turkisk yoghurt är ganska fet. Runt 10% tror jag. Men om man vill så kan man också välja ett som har 3.5 % fett. Jag brukar skala ett granat äpple ( har du inte rätt teknik kan det vara att det sprutar en massa saft över rummet du arbetar i, haha så blev det iallafall för mig första gången...) och sedan ta några skedar yoghurt och blanda det i en skål. Man kan bestämma själv hur man vill att konsistensen ska vara. Kanske vill man ha en dominant smak av yoghurten så då sätter man ju mer yoghurt osv.
Sedan är det bara att sleva i sig!

Om man vill kan man också använda sig av naturell yoghurt. Den har en lite surare smak medan turkisk yoghurt har en lite fetare. Det tog en stund innan jag vande mig med smaken av Turkisk yoghurt så jag förstår om ni inte gillar det de första gångerna ni provar! Många som går på LCHF äter mycket turkisk yoghurt.

Gillar du inte granat äppel kan du använda dig av andra bär eller tom. frukter. T.ex. hallon, jordgubbar, persikor...


bilder från google
Har ni något tips till mig om hur jag kunde få smaken bättre eller något sådant?

Tror ni själv att ni skulle gilla det? Eller är det något ni skulle stå över?
Det är ett mumsigt och bra mellanmål! Tar inte länge att tillreda och det smakar fräscht!
Ska man se en nackdel i det hela så är det ju att granat äpplen är ju ganska så dyra. Ungefär 2 euro för ett. Men det är helt klar värt det! :D

3 kommentarer:

  1. Have you ever thought about publishing an e-book or guest authoring on other sites?

    I have a blog based upon on the same subjects you discuss and
    would really like to have you share some stories/information.
    I know my audience would appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.
    Feel free to surf my page : clean My pc

    SvaraRadera
  2. Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate
    your efforts and I will be waiting for your further post thank you once again.
    My website - http://boligityrkia.net/

    SvaraRadera
  3. I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this
    post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.
    You are wonderful! Thanks!
    My page > http://hiphopdatespot.com/Zack9778

    SvaraRadera