söndag 20 november 2011

Usch för snö/jee gör snö?

Såg ut genom fönstret just. Gatan är täckt av ett tunt lager snö. Vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Vill inte ha snö, vill ha sommar!!!! NU! Visst är det bra att lite snö lyser upp lite i den mörka hösten, eller ska man säga vinter nu när det är i lutet av november? Men nu är det ju läänge tills sommaren kommer :( Vill ha varmt, nuuu! +27 grader, en solstol och en god kall smoothie i handen.
Snön betyder typ -20 grader. Vem vill ha så kallt liksom? Dessutom är snön in i stan inte vit utan en massa gul snö av hundar och brunt snö vid vägkanten. jee liksom...

Men nog om snö! Nu ska jag sova isället och hoppas att snön är borta imorgon när jag vaknar :) Julfeelisen får komma till lillajul, och då får det gärna snöa lite. Nejmen sön är nog ganska bra också, i måttlig mängd.

Med andra ord kan jag inte säga om jag hatar eller älskar snö. Nej älska är ett starkt ord, hata också för den delen men jag vet inte om jag gillar snön eller ogillar den. Inte riktigt. Men kan nog bara säga att det finns fler skäl att ogilla den än gilla! Om ni riktigt tänker efter... man blir ju bara sur på snön under vintern och längtar till sommaren, men hur ofta längtar du efter snön under sommaren? Nej snön kan vi nog vänta på ännu! Till jul... då!

well well, good night!

Ärligt talat, vilket lockar mer?


VS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar