fredag 4 november 2011

Ricinolja för håret

Köpte hem ricinolja idag (eller mamma egentligen) för håret. Tror nog de flesta har hört talas om att ricinoljan ska göra hårbottnen friskare och påskynda hårväxten. Men för de som inte visste så vet nu :)
Vet inte riktigt vad jag ska tro men eftersom man har sett en massa före och efter bilder på en massa bloggar så tänkte jag att det är värt att prova. Tror att jag själv kommer att sätta ut före och efter bilder.

Ricinolja är egentligen en typ av laxeringsmedel så därför kan det vara lite pinsamt att köpa det eftersom man måste fråga efter det för att hitta. Speciellt när det är nån äldre som sitter och flinar åt en. Men det är bara att le och betala.

Själv lyckades jag bara få med mej 50 ml men ska gå och se om jag får tag i en 100 ml i Vasa. Borde det iaf. Beställer man via nätet kan man få 500 ml.

googlad bild...
Är det förresten många av er som använder det?? :)
Och gillar/ogillar ni det isf? :)

6 kommentarer:

  1. He e int alls dyr, min som var 50 ml kosta typ 3.45 eli na liknand :D

    SvaraRadera
  2. Hejsan! jag har också köpt hem ricin olja men vet inte riktigt hur man ska använda det? I vått eller torrt hår? Ska man skölja ur det eller ha det kvar? Vet du?
    mvh lina

    SvaraRadera
  3. Har svarat på dina frågor i ett skild inläg :)

    http://paulinaleaheldine.blogspot.com/2011/11/svar-pa-fraga.html

    SvaraRadera
  4. Jag använder det :) Har lagt ut före och efter bild på bloggen jag med - http://allewawa.blogg.se/2011/october/ricinolja.html#

    SvaraRadera
  5. Najs, jag hoppas verkligen att mitt hår blir mycket längre av det :)

    SvaraRadera