onsdag 7 september 2011

Medeltids dag...

Har haft medeltidsdag i skolan idag. Där hade vi olika stationer , vår grupps första var att vi fick olika örter som skulle vara bra mot pesten och en massa andra saker. Sen målade vi ikoner. Vi fortsatte med en massa skojj, fäktning, pilbågeskytte, matlagning och så gjorde vi kors och namnskyltar med runskrift. Men så smart som jag är så glömde jag min namnskylt när vi åt. Så om det är nån av 3orna som hittade nån och sparade den så är den min (piina).
Det jag såg mest framemot var att få göra korsen. De var så fina fast de såg hemgjorda ut :) Nog för att mitt fult för att det blev så ojämnt men det är sånt som händer ;)

Hade ingen kamera med mig men ni kan kolla in Johannas blogg. Jag syns tom på två bilder men bara sådär smått (bild 2 och 3). Jaa eeh kläderna... Jomen de var fina . Man såg ju iaf ut som nån medeltidsgubbe eller nått sånt :)

mitt medeltida namna var EVYN !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar