söndag 19 juni 2011

räddaren i nöden

Jag hade tänkt skriva på Facebook "regnar och åskar som di sku få betalt" MEn hann bara skriva "reg" så ropade min lillebror att jag ska kolla ut genom fönstret. Det regnade och HAGLADE som aldrig förr. Man brjade undra om det är sommar eller vinter? Men sen kom jag att tänka på Jumbo. Han måste vara ut i detta regn och hagel. ENSAM! Så jag drog på mig en jacka och skor och sprang ut i regnet. Efter 10 meter var mina byxor genomblöta. Bokstavligen.
Men Jumbo och jag fick leta lite för att hitta ett bra gömställe där vi fick vänta på att åskan, regnar och haglet skulle gå över. Vi båda inlindade i en filt och jag med ett mycket vått halvvuxet lamm i min famn satt vi nu där och väntade. Vi fick vänta i ungefär 40 minuter eller nått sånt. Det var lite hemskt ibland men Jumbo var så gullig där han låg :) Sen gick jag i en välbehövd dusch!





Bilderna är fotade en timme efter att haglet har upphört. Därför har det hunnit smälta ganska mycket... Speciellt den sista bilden är dålig eftersom den är fotad inifrån och ett myggnär framför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar