onsdag 11 januari 2012

tisdag som nu blev onsdag

Hej!

Idag var dagen då jag bara skulle göra sådant jag bara vill göra. Hade inga planer över huvudtaget. Hade tänkt sticka en socka, rita och se GG. Ja och kan ni gissa vad jag har gjort hidtills? Jo, kollar GG. Men inte hela tiden. Har varit till Siwa två gånger. Pantat flaskor med Isa och Lena. Fick 11 euro jämnt. Köpte smör och rypsolja. Wihoo jag har äntligen börjar spara på vår gemensamma ekonomi. Smör är dyrt, så varför inte steka i olja som vanligt folk? ;)
Anyway. Nu hade jag tänkt sticka lite. Men så blir det nog inte. Måste läsa på engelska ord tills imorgon. Efter dagens engelska lektion kan jag faktiskt säga att det kändes bra! Brukar inte känna så, vill oftast bara bort bort bort. Men inte idag. Vad det var som gav mig den känslan vet jag inte. Det stekheta värmeelementet (batteriet), jag satt helt själv och längst fram i hörnet, korta meningar och ord som jag visste utan att behöva kolla upp, gramatiken som jag iallafall visste grunderna i eller kanske för att jag var trött?

Nu kommer jag till ett ställe där jag borde skriva anyway igen men det orkar jag inte. Nu ska jag vara duktig och stänga av datorn. Sedan läsa engelska ord och sticka. En stund iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar