torsdag 1 december 2011

öroninflamation

Japp så är det!

Var till läkare iallafall idag! Fick vänta flera timmar och ingen mat har jag ätit heller! Eller jag åt ju just vid skolan, men ingen lunch!
Dessutom gör det jätte ont att äta så i morse blev det en yoghurt för mej... Och visst att man håller sig länge mätt på det?

Iallafall så sa läkaren att det var öroninflammation så nu får jag sitta och knapra antibiotika, burna och örondroppar... Fiiiint så! Satt där i flera timmar men något fick jag ut under dagen iallafall! Fick prata finska! Både med en annan patient som babblade på som aldrig förr, hon kunde visst inte få inpräntat att jag inte är nån höjdare på finska. Men där tog det inte stop heller! Nej min läkare var också finsk och hon kunde lite lite svenska. Så jag pratade mest svenska och hon mest finska.

För att tänka på sjukhus sådär så kan jag lätt konstatera att en läkare kan mycket mycket mycket mer än en vanlig sjuksköterska! Sjuksköterskan var typ säker på att det inte  var någon öroninflammation så jag fick nästan ställa mig på knä och be om en tid till läkare, medan läkaren med det samma sa att det var öroninflammation på flera ställen...

Nu är jag jääääääääätte trött! Borde städa eftersom jag får besök imorgon, och så borde jag läsa på prov! Bara att trycka in en burana 600 och göra det som ska göras då! Fast först blir det nog en PN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar